0 0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
Read Time:4 Minute, 50 Second

پاسخ صوتی تعاملی یا منشی تلفنی (IVR) چیست؟

ویدیو های آموزشی در چنل آپارات ویستا الکترونیک هوشمند

پاسخ صوتی تعاملی (IVR)، یا درخت تلفن، یک ابزار سیستم تلفن خودکار است که به تماس‌های دریافتی پاسخ می‌دهد و گزینه‌هایی را برای مراحل بعدی از طریق منو ارائه می‌دهد.

تلفن گویا ابزاری است که توسط مراکز تماس استفاده می شود و تیم های پشتیبانی را قادر می سازد تا پشتیبانی تلفنی بهتر و مقرون به صرفه تری ارائه دهند. سیستم‌های استاندارد به مشتریان اجازه می‌دهند از صفحه‌کلید برای پاسخ دادن به درخواست‌ها استفاده کنند، در حالی که تلفن‌های تحت شبکه(IP phones) پیشرفته از فناوری تشخیص صدا استفاده می‌کنند که گفتار را درک می‌کند. نرم‌افزار مرکز تماس تلفن گویا (مانند ایزابل Issabel) مبتنی بر فضای ابری، تجربه کارمندان را با منحرف کردن تماس‌های دریافتی بهبود می‌بخشد و به نمایندگان اجازه می‌دهد بر روی وظایف سطح بالا تمرکز کنند.

با ارائه پاسخ‌های فوری به سؤالات اساسی و رایج و آزاد کردن نمایندگان بیشتر برای رسیدگی به امور فوری و پیچیده، رضایت مشتری را افزایش می‌دهد. سیستم‌های تلفن گویا با ارائه گزینه‌های برگشت به تماس به مشتریان، زمان‌های نگه‌داری را نیز حذف می‌کنند.

پاسخ صوتی تعاملی چگونه کار می کند؟

تماس گیرندگان با سیستم تلفن IVR با پاسخ دادن به درخواست های از پیش ضبط شده یا گزینه های منو با ورودی های صوتی یا صفحه کلید تعامل دارند. تلفن گویا از این پاسخ‌ها برای هدایت مشتریان به نمایندگی یا بخش مناسب، ارائه پاسخ‌های ضبط‌شده به سؤالات متداول یا منحرف کردن تماس‌ها با اجازه دادن به تماس‌گیرندگان برای تغییر از تماس زنده به پیام متنی استفاده می‌کند.

فرآیند استاندارد IVR به شرح زیر عمل می کند:
  • مشتری با تیم پشتیبانی (پیکربندی شده توسط ویپ Voip) مشتری تماس می گیرد.
  • سیستم تلفن گویا با مجموعه‌ای از گزینه‌ها از مشتری استقبال می‌کند، مثلاً به کدام بخش می‌خواهد دسترسی پیدا کند.
  • مشتری گزینه مربوطه را انتخاب می کند.
  • تلفن گویا به سوالات ساده پاسخ می‌دهد، تماس‌گیرنده را به سمت داخلی(extension) مناسب هدایت می‌کند، یا به تماس‌گیرنده امکان می‌دهد یک تماس برگشتی را برنامه‌ریزی کند یا به کانال دیگری منتقل شود.

    در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش نصب منشی تلفنی بر ایزابل را باهم پیش ببریم.

  • مزایای استفاده از IVR

  • کاهش هزینه های عملیاتی
  • پشتیبانی 24 ساعته ویپ
  • مسیریابی خودکار تماس
  • ساده سازی جریان کار با تلفن های تحت شبکه
  • ساخت IVR در مرکز تلفن ایزابل

    از داشبورد Issabel، روی PBX از نوار منوی بالا کلیک کنید. PBX Configuration را انتخاب کنید.

    سپس از منوی سمت چپ بر روی IVR کلیک کنید.

    نکته: اگر از ایزابل ورژن جدید استفاده میکنید با جستجو در منوی بالا میتوانید این گزینه را پیدا کنید.

    حالا روی Add a new IVR کلیک کنید.

    تمام گزینه های مورد نیاز ویپ و ایزابل خود را وارد کنید و بقیه را به عنوان پیش فرض رها کنید. پس از وارد کردن مشخصات، روی submit کلیک کنید.

    برای ایجاد تلفن گویا، Apply Config را فشار دهید.

    حتما این گزینه را کلیک کنید تا تغییرات شما روی ایزابل اعمال شود و روی سرور های ویپ پیکربندی شوند.

    IVR ساخته شده و کار ما در این قسمت به پایان رسیده.

    برای سایر آموزش ها در زمینه ویپ و ایزابل و پیکربندی تلفن های تحت شبکه با ویستا الکترونیک هوشمند همراه باشید.

    Happy
    Happy
    0 %
    Sad
    Sad
    0 %
    Excited
    Excited
    0 %
    Sleepy
    Sleepy
    0 %
    Angry
    Angry
    0 %
    Surprise
    Surprise
    0 %

    Average Rating

    5 Star
    0%
    4 Star
    0%
    3 Star
    0%
    2 Star
    0%
    1 Star
    0%

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *