0 0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
Read Time:5 Minute, 11 Second

رفع مشکل یک طرفه شدن صدا در ویپ/Voip

علل صوتی یک طرفه

علت صدای یک طرفه اغلب نقص در عملکرد ترجمه آدرس شبکه (NAT) است. NATting معمولاً زمانی انجام می شود که ترافیک IP شما از شبکه گسترده عبور کرده و وارد شبکه خصوصی شرکت شما می شود. در این مقاله،درباره NAT، جایی که در شبکه شما رخ می دهد و چرا صدای VoIP را خراب می کند، توضیح خواهیم داد. با ویستا الکترونیک همراه باشید.

چرا به NAT نیاز داریم؟

همانطور که می دانید، برای استفاده بهینه از فضای محدود آدرس IP موجود در سراسر جهان، ما آدرس IP عمومی مورد استفاده برای مسیریابی به شبکه شرکت خود را به یک آدرس IP خصوصی برای استفاده در داخل شبکه داخلی شرکت برای مسیریابی به هر ایستگاه کاری ترجمه می کنیم. چند آدرس IP IPv4 برای شبکه های خصوصی شناسایی شده است. این موارد در زیر ذکر شده است. بقیه آدرس‌های IP عمومی هستند و به منابع منحصربه‌فرد در سراسر جهان تخصیص داده می‌شوند تا بتوانیم به آنها از طریق اینترنت مسیریابی کنیم. بنابراین وقتی یک بسته IP وارد شبکه خصوصی شرکت شما می‌شود، آدرس IP توسط دستگاه NAT به یک آدرس داخلی خاص منتقل می‌شود مانند کامپیوتر درگیر در این فرآیند. در طول فرآیند NAT، دستگاه CPE فایروال/روتر خانه فقط آدرس مقصد را تغییر می دهد. آدرس IP منبع ورودی یا خروجی هرگز تغییر نمی کند یا NAT داده می شود.
امروزه یکی از دغدغه های بسیاری از مدیران شرکت ها و سازمان ها قطعی صدای یکطرفه می باشد که به دنبال راه حلی برای حل این مشکل هستن و سوالات زیادی در این حیطه ذهنشان را درگیر میکند، سوالاتی از قبیل:
ویستا الکترونیک هوشمند با تجربه چندین ساله در زمینه خدمات شبکه و دوربین های مداربسته و راه اندازی صفر تا صد ویپ با بهره مندی از متخصصین باتجربه آماده خدمت رسانی به سازمان ها و شرکت ها در تمامی مراحل نصب و راه اندازی و پشتیبانی می با‌شد.

حل مشکل قطعی صدای یکطرفه در ایزابل

ما موقعی که با با گوشی صحبت میکنیم اکثرا در تایم معلومی مثلا بعداز چند دقیقه خودکار مکالمه قطع میشه.

برای حل این مشکل چند راهکار خدمتتون معرفی میکنم: یکی از نکات مهم قدیمی بودن تجهیزات است یعنی ما از تجهیزات ورژن قدیمی استفاده میکنیم درحالی که سمت ISP ورژن تجهیزات را احتمال داره تغییر داده باشن ولی شما خبر نداشته باشین پس اولین کاری که باید بکنیم با پشتیبانی مخابرات هماهنگ بشیم . درقدم دوم شبکه داخلی خود را چند بار چک کنید احتمال داره پهنای باند شما کم باشه یا موقع استفاده از تلفن (Voip) یکی از پرسنل دانلود داشته باشه پهنای باند شما برای تلفن ها کافی نباشه پس بهترین کار پهنای باند مشخص و ثابتی برای تلفن های ویپ داشته باشین.

خیلی مهم: اگه از خط آنالوگ استفاده میکنید باتوجه به قدیمی بودن زیرساخت مخابرات احتمال داره خطوط نویز داشته باشه پس بررسی کنید.

حالا به سمت استریسک (Asterisk) و ایزابل بریم یه تنظیماتی انجام بدیم تا این مشکل قطعی حل شود.

یک راهکار دیگری میتواند سمت تنظیمات NAT باشد و معمولا عدم معرفی پورت خارجی به استریسک (Asterisk) است باید در قسمت asterisk sip settings در منوی pbx هم ip public و هم پورتی که کاربران از بیرون متصل می شوند را مشخص کنید، دقیقا مثل تصویر زیر که پورت 9080 تعیین شده است.
و سمت داخلی کاربرانی که در استریسک تعریف کردیم رفته و گزینه NAT را به حالت YES قرار دهید طبق عکس زیر.

نکته : اگر از نسخه های دیگری از ایزابل استفاده میکنید نگران نباشید. با جستجو در منوی بالای ایزابل گزینه های نام برده را پیدا کنید.

با ما در ترفند ها و آموزش های دیگر همراه باشید.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *