رفع مشکل یک طرفه شدن صدا در ویپ/Voip

علل صوتی یک طرفه
چرا به NAT نیاز داریم؟

حل مشکل قطعی صدای یکطرفه در ایزابل
برای حل این مشکل چند راهکار خدمتتون معرفی میکنم: یکی از نکات مهم قدیمی بودن تجهیزات است یعنی ما از تجهیزات ورژن قدیمی استفاده میکنیم درحالی که سمت ISP ورژن تجهیزات را احتمال داره تغییر داده باشن ولی شما خبر نداشته باشین پس اولین کاری که باید بکنیم با پشتیبانی مخابرات هماهنگ بشیم . درقدم دوم شبکه داخلی خود را چند بار چک کنید احتمال داره پهنای باند شما کم باشه یا موقع استفاده از تلفن (Voip) یکی از پرسنل دانلود داشته باشه پهنای باند شما برای تلفن ها کافی نباشه پس بهترین کار پهنای باند مشخص و ثابتی برای تلفن های ویپ داشته باشین.
حالا به سمت استریسک (Asterisk) و ایزابل بریم یه تنظیماتی انجام بدیم تا این مشکل قطعی حل شود.


نکته : اگر از نسخه های دیگری از ایزابل استفاده میکنید نگران نباشید. با جستجو در منوی بالای ایزابل گزینه های نام برده را پیدا کنید.
با ما در ترفند ها و آموزش های دیگر همراه باشید.
